torsdag 16. april 2009

BE SOM OM DU VIRKELIG TROR DET

Jesus underviser oss også om den seiersvisshet vi kan ha fordi Gud besvarer enhver sann bønn. Skeptikere kan gjerne sette spørsmålstegn ved det, benekte det eller latterliggjøre det. Likevel lyder Kristi eget løfte: "Dersom dere blir i meg, og mine ord blir i dere, da be om hva dere vil, og dere skal få det." (Joh 15,7). Vi må stole på det løftet. Vår far eier alt, og han "skal etter sin rikdom fylle all deres trang i herlighet i Kristi Jesus." (Fil. 4,19). La hans Hellige Ånd hjelpe deg i ditt bønneliv, akkurat slik han lover i Romerbrevet 8,7: "Han som gransker hjertene, vet hva Ånden trakter etter, for det er etter Guds vilje han går i forbønn for de hellige."
For Gud er ingenting umulig. Ingen oppgave er for besværlig, ingen problemer for vansklige, ingen byrde for tung for hans kjærlighet. Fremtiden med dens bekymringer og usikkerhet vet han alt om. Vend deg til ham og si med Job: "For han kjenner den veien jeg holder meg til. Prøvde han meg, så skulle jeg gå fram av prøven som gullet." (Job 23,10). Sett ikke din egen vilje over Guds vilje. Insister ikke på å velge din egen vei. Ikke dikter Gud. Forvent ikke at du øyeblikkelig skal få svar på den måten du forlanger. Lær deg heller den vanskelige leksen det er å be som Guds egen syndefri sønn gjorde: "Men la ikke min vilje skje, bare din." (Luk 22,42). - Billy Graham.

















Ha ei god natt kjære venna! :D

1 kommentar: